Paskelbta Pakomentuoti

LOW-END SETUP : Ką pasirinkti, jų suderinamumas.

Motoroleriai, kaip ir visa technika, atveria mums galimybes tobulinti motorolerį pagal savo norus, požiūrį, finansus. Potencialas yra beribis, tiek išvaizdoje, tiek variklio detalių sferoje, todėl šiandien apie tai ir pakalbėsime.

Variklių pagrindinės dalys skirstomos į klases – LOW END, MID RACE, HIGH END, tai klasės kurios nurodo kokiai kategorijai motoroleris priskiriamas, taip žymimas jo galingumas ir paskirtis. LOW END – tai dalių rinkinys, kai norima iš motorolerio išspausti pakankamai nemažai (iki 10AG) tačiau išlaikyti visas patikimumo specifikacijas, todėl su tokiu ganėtinai galingu motoroleriu galėsite važinėti ir kiekvieną dieną. MID-RACE kita vertus jau yra galinga klasė, kuri leidžia su tam tikromis detalėmis iš motorolerio išspausti iki 18AG, tačiau jau šiuose motoroleriuose naudojami lepesni cilindro komplektai kurių tarnavimo(prižiūrėjimo) laikas yra trigubai trumpesnis, tačiau su jais vis tiek galima mėgautis važiavimu mieste, nebijoti apsilenkti kokią kitą transporto priemonę, nes 18AG mopedui yra sąlyginai daug, su tokiomis detalėmis galima išspausti net 130+ km/h greitį! HIGH END yra lenktynėms skirta klasė, kuri nebeturi krovimo elektros sistemoms, jų tvarkymo laikas yra itin dažnas, o potencialas beribis, su tam tikromis detalėmis galima išgauti virš 30AG, tik žinoma finansai kenčia gerokai stipriau negu kitose klasėse.

Šiame straipsnyje aptarsime tik LOW END klasės elementus, kokios dalys atitinka LOW END klasę, kokias dalis reiktų sukomponuoti kartu, kad gautume didžiausią ir galingiausią efektą motoroleryje. Aptarsime tiek bėginių motorolerių tiek variatorinių sferą, tad būsite kupini žinių!

LOW END

LOW-END klasės skirstomos pagal cilindrus. Ir jų yra gausybė, taigi, kaip atskirti, kokios klasės yra mano cilindras? Visi šios klasės cilindrai yra skirti važinėti kas dienai, tad naudojami dvižiedžiai stūmokliai, jog išlaikyti originalius patikimumo parametrus, visi iš jų – ketaus metalo principo (špyžiniai). Šiems cililndrams reikia gan didelio apdirbimo (straipsnį apie „APKATKĘ“ rasite tarp mūsų kitų straipsnių), tačiau jų įmanomas potencialas siekia iki 10AG.
Šnekant apie variatorinių motorolerių, visi kiniški cilindro komplektai priklauso LOW END klasei, tarp jų – Malossi Sport, Polini Sport, DR Evolution, MVT Iron Max, Stage6 StreetRace. Žinoma, pasirinkimas didelis, kurį rinktis?

Pedparts.Co.Uk įrašas

Stebint pagal galingumą, Polini Sport (Corsa jau būtų mid race klasės cilindras) yra vienas iš silpniausių ir šiuo metu brangiausių cilindro komplektų. Žinoma, jis turi gan didelę komplektaciją (pirkimo metu gaunate lapelinius vožtūvus, adatinį guolį, smeiges ir kt.) tačiau jis labai silpnai atlieka savo darbą, todėl jis nėra labai populiarus motorolerių sferoje. Norime pridurti jog Airsal T6 (arba bėginiams 48mm) ir Stage6 Sport Pro nėra LOW end klasės cilindro komplektai dėl savo materijos ir didesnio skersmens savybių.
Vienas iš populiariausių komplektų yra DR Evolution, jis turi gan didelę ,,TOP-END“(aukštų sūkių diapozonas) galią, taigi pagal savo specifikacijas jis ant aukštų sukių dirba labai panašiai kaip vienas iš galingiausių Malossi-Sport cilindro komplektų, tačiau bėda ta, kad jo ,,BOTTOM-END“(galia prie mažų sūkių) yra ganėtinai mažesnė negu Malossi. Nepaisant to, jis vienas iš pigiausių ir populiariausių žymėtų gamintojų komplektų, tad atitinkamai susireguliavus mopedo transmisiją (straipsnis taip pat yra) dirbti prie aukštų sūkių, jus turėsite panašų potencialą kaip Malossi

Malossi Sport ir Stage6 pavyzdį galime matyti Ped-Parts grafike. Jų kaina dabar yra labai panaši ( kelių eurų skirtumas ), tačiau jų paskirtis yra visiškai kitokia. Malossi Sport – storesnių žiedų ir platesnių kanalų cilindro komplektas, jis puikiai dirba su visais Giannelli, Yasuni Z, R duslintuvais, tačiau StreetRace – kas kita. Jo žiedai yra plonesni, todėl jis dirba prie aukštesnių sūkių ir jo galios diapozonas ganėtinai platus (galime matyti nuotraukoje). Tai reiškia, jog norint išnaudoti šio aukštasukio cilindro komplekto potencialą, mums reikia duslintuvo, kuris sugeba su visomis šiomis aukštomis apsukomis susitvarkyti. Šiai daliai reikia minimum Giannelli Rekord arba SHOT duslintuvo, arba Stage6 Pro Replica, arba Yasuni C10-C16 norint jog jį tinkamai ,,užpūstų“, todėl Malossi Sport vis dar dažnai išlieka protingu ir populiariu komplektu, kadangi StreetRace reikia ir atitinkamų lapelinių vožtūvų ir kitų detalių jog išnaudoti jo potencialą. Tad apie duslintuvus nėra ką kalbėti, kadangi kaip ir minėjome, žemasūkiams cilindrams reiktų Yasuni R, C10, Giannelli Reverse, Rekord, Yasuni Cross, Leovince X-Fight duslintuvų, o aukštasūkiui StreetRace reiktų susimastyti apie CROSS HM, Yasuni C16, Giannelli Shot, Athena Racing ir kitų gamintojų duslintuvus.

Šnekant apie bėginius motorolerius, jų cilindro riba yra tie patys dvižiedžiai špyžiniai komplektai, tai būtų: Airsal Iron Sport, MVT Iron Max, lenkų gamybos cilindro komplektai, Metrakit Iron, Barikit Iron ir kiti. Jie yra itin patikimi komplektai važinėti kiekvieną dieną. Šnekant apie visus šiuos komplektus, dabartiniai pirkėjai vis dar bijo netokių populiarių brand’ų kaip Metrakit ar Barikit, nors jų surinkimo kokybė prilygsta tiek Airsal, tiek Stage6 ir kitiems brandams, o kaina dažnu atveju sąlyginai geresnė. Airsal vis dar išlieka vienu iš pigiausių ir populiariausių cilindro komplektų, su juo bėdų nėra – jis ir tinkamai išsklaido šilumą, bei turi pakankamai galios išjudinti mopedą, tačiau naujasis MVT Iron Max jau šį komplektą nustūmė į pavėsį. Naujasis MVT turi didesnę negu 75cc kubatūrą, ganėtinai didesnius įsiurbimo ir išmetimo kanalus, dvižiedį stūmoklį. Uždėjus pakankamai galingą sportinį duslintuvą jo potencialas yra ganėtinai didesnis negu variatorinių modelių, kadangi jūs pats galite pasirinkti apsukų diapozoną kuriuo važiuosite, tuo tarpu variatoriniams modeliams reiktų atitinkamai susireguliuoti transmisiją, o rezultatas retai būna toks pats kaip bėginių motorolerių.

Renkantis veleną nėra aktualu kokios klasės jį dėsite, kadangi jis neįtakoja galios. Alkūninis velenas yra ganėtinai svarbi dalis, kadangi ji yra atsakinga už jūsų motorolerio patikimumą, tad pataupyti būtų neverta šioje vietoje. Tarp mopedų geriausia yra dėti ,,storo blyno“ alkūninius velenus, kurie turi storesnes sieneles, bei pasidomėti kokius sūkius jis atlaiko. Žinoma, jūs nevažinėsite ties tokiais sūkiais kokius nurodo produkto parametrai, bet tai įtakoja kiek švaistiklio įvorė sugeba atlaikyti krūvio. Vieni iš geriausių ir populiariausių velenų LOW-End rinkiniams būtų arba Jasil EVO NG (neturi kaltinio švaistiklio), Jasil High Tech (kaltinis švaistiklis), Stage6 Pro Replica (arba jeigu biudžetas leidžia HPC (mid race / high end klasės alkūninis velenas). Žinoma yra ir ne tokių žinomų brand’ų kaip MVT S-Race, Metrakit Pro Race, Athena Racing, Barikit Competition alkūniniai velenai, kurie niekuo nenusileidžia šiems gamintojams, tačiau jų pristatymas dažnais atvėjais gali būti kėblus, tad patariame kreiptis į mus dėl pristatymo informacijos. Patariame nedėti Top Perfomances arba Carenzi alkūninių velenų, kadangi jie nėra skirti aukštiems sūkiams ir jūsų variklio rinkinio gali nepalaikyti.

Įsiurbimas tai antra vieta nuo kurios priklauso visa potenciali galia jūsų mopedui. Kuo geresnės oro-tekėjimo sąlygos jūsų mopedui, tuo jis bus aštresnis ir galingesnis. Naudojant aukštasukį cilindro komplektą patariame naudoti V-FORCE gamintojo lapelinius vožtūvus, jeigu ne, jums puikiai tiks MVT, Malossi VL, Stage6 NBR ir kitų gamintojų lapeliniai vožtūvai kurie turi didesnę įsiurbimo angą ir padeda jums padidinti galią. Prie lapelinių vožtūvų būtina pasidomėti ir įsigyti kolektorių, kuris turi labai panašaus dydžio angą į jūsų lapelinių vožtūvų, kad nebūtų jokių trikdžių orui tekėti tiesiai į variklio skyrių. Karbiuratorius ir oro filtras yra pačio pirkėjo pasirinkimas, faktas tas, kad standartinis turi permažą oro ir sklendės angą, todėl reiktų susirūpinti su 19-21mm karbiuratoriumi, nesvarbu, ar tai būtų PHBG tipo karbiuratorius ( apie tai straipsnį taip pat rasite ) ar POLINI CP, tai yra jūsų biudžeto reikalas. PWK karbiuratoriai yra perdideli šiems dvižiedžiams cilindro komplektams, tad papildomos galios nuo POLINI CP nepajusite, o sureguliuoti bus daug kartų sunkiau.

Transmisija šioje vietoje irgi klasių neturi, tad nesvarbu, ar įsidėsite Malossi paprastą variatorių, ar įsidėsite visą OVERRANGE sistemą ( tai variatoriaus sistema, kuri variatoriaus diržą užkelia gerokai daugiau ir leidžia mopedui pasiekti 110-130 km/h greitį). Tai labiau skonio reikalas, ar pasirinksite Malossi Multivar sistemą, ar Polini Hi-Speed, ar Athena Speedmatic ir t.t., visi šie variatoriai standartiškai yra labiau išgaubti, didesni, su savo komplektacijomis. Labai svarbu, jeigu dedate pvz. Malossi variatoriaus sistemą, kad naudotumėte Malossi diržą ( tas pats galioja su Polini variatoriumi, naudoti Polini diržą), kadangi kiekvienas variatorius ir jo specifikos yra matuojamos pagal to gamintojo diržą, todėl įsidėjus kitokį galite prarasti arba greičio, arba pagreičio momentą. Sankaba – kliento pasirinkimo ir vaizduotės reikalas, žinoma, patariame nepataupyti ir įsigyti reguliuojamą sankabą, kuri leis jums pasireguliuoti važiavimo iš vietos aštrumą (vietoj spyruoklių keitimo) ir sutaupys jums daug laiko. Jeigu įsidėsite nereguliuojamą sankabą skirtumo nepajusite, tačiau susireguliuoti bus šiek tiek sunkiau. O sankabos būgnas turi būti kuo lengvesnis, tai gali būti Stage6 Wing Cooler kuris yra vienas iš lengviausių, arba CNC (nekaistančio metalo) sankabos būgnas kuris yra maksimaliai išlengvintas.

Bėginiams motoroleriams nieko panašaus nereikia daryti, tačiau patartina naudoti 5-diskų sankabos komplektą (standartiškai stovi 4’ių) jog ateityje sankaba neprabūksuotų.

Apie degimus turime straipsnį, tačiau dėti degimą būtų patartina tik tada, kai turite minčių ateityje žengti į MID-RACE klasę. Sportinis degimas padarys jūsų motorolerį aštresnį, grubesnį ir padidins pagreitėjimo momentą, tačiau tą patį gali padaryti ir ankstintas šplintas. Vienintelė bėda, jog jis ankstina degimą visur ( tiek pradžioje, tiek važiuojant ) todėl kenčia motorolerio patikimumas, plačiau apie tai – straipsnyje.

Tikimės jog jums padėjo apsispręsti šis straipsnis apie detalių suderinamumą, ko dėti, ko pasisaugoti, jeigu turite daugiau klausimų, nepabijokite paklausti 🙂
Sekmės!

MotoBeast komanda

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *