Paskelbta Komentarų: 2

Karbiuratoriai, lapeliniai vožtūvai kokį rinktis? PWK/PHVA/CP/PHBG

Visi esame susidūrę su situaciją, kai nusiperkame motorolerį, ir jis dirba netolygiai, arba važiuoja prastai. Tai yra dėl to, kad kiekvienas karbiuratorius turi savo tipą, pagal kurį reikėtų tą karbiuratorių ir naudoti. Motoroleriu sferoje populiariausi yra PHVA, PHBN, PHBG, CP ir PWK karbiuratoriai kurie plačiausiai naudojami įvairiuose variklių rinkiniuose.

Taigi, koks skirtumas tarp šių karbiuratorių?:

PHVA ir PHBN karbiuratoriai yra „normalaus“ skersmens (nuo 14 iki 17,5 mm). Jie plačiausiai naudojami originaliuose motoroleriuose, arba stipriai jų netobulinant. Jie naudoja 6mm pagrindinį (MAIN JET) žiklerį, todėl jokios dalys netinka nuo kitų PHBG ar CP karbiuratorių. Standartiškai turime ganėtinai mažą žiklerį, tad naudojant galingesnį cilindro komplektą reiktų didinti žiklerį. Dėl mažos oro sklendės jis negali turėti didelio galingumo resurso, ir todėl išlieka plačiai naudojamas tik tarp standartinių ar silpnų 70cc motorolerių.

PHBG karbiuratoriai yra „didelio“ skersmens (nuo 17,5 iki 21 mm), lengvai atpažįstami iš 4 varžtų apatinio indelio ir rankinio (arba mechaninio) pariebintojo. Šie karbiuratoriai yra skirti lenktynėms, kadangi turi didesnę oro sklendę, bei naudoti jiems jau reikia sportinio oro filtro, tačiau naudinga tai, kad jį galime naudoti su standartiniu kolektoriumi, tad tai puiki galimybė patobulinti savo motorolerį neišnaudojant didelį kiekį išlaidų. Šios dalys savyje turi įmontuotus 5mm dydžio pagrindinius (MAIN JET) žiklerius ir visiškai kitokio tipo IDLE JET (laisvosios eigos) žiklerius, tad reguliuojant šį karbiuratorių pravartu turėti jų atsargų, kadangi tik įdėjus šį karbiuratorių į motorolerį neturėsite idealaus mišinio. Karbiuratoriai PHBG plačiai naudojami visuose 70-80cc cilindro komplektuose, tačiau kai norime dar didesnio tiuningo, žengiame į kitą lygį ir žiūrime POLINI CP arba PWK karbiuratorių

Naujieji Polini CP karbiuratoriai buvo sukurti mažos (50-70cc) kubatūros motoroleriams ir veikia labai gerai. Jie ypač puikūs, jei turite plūdinį dubenį, kuriame yra pagrindinis purkštuko greitosios prieigos prievadas. Kurdamas šiuos karbiuratorius Polini bandė rasti tobulą svorio ir našumo pusiausvyrą. Rezultatas: galingas, bet labai kompaktiškas karbiuratorius, kuris tinka visur ir dėl lengvos prieigos gali būti be didelių pastangų prižiūrėtas ar sureguliuojamas. Jis pagamintas tik iš aliuminio, todėl 40% lengvesnis nei kitų gamintojų karbiuratoriai. Žinoma, kaip ir PHBG, šis karbiuratorius tinka į standartinį kolektorių, todėl galite naudoti sutaupant pinigėlių, tačiau oro filtro paėmimo anga itin didelė (tinka filtrai nuo PWK tipo karbiuratorių (49mm)), bei savyje turi apvalią didelę sklendę. Rikiuojant karbiuratorius iš eilės, tai yra vienas iš geriausių karbiuratorių kuriuos galima uždėti ant originalaus kolektoriaus ir išspausti didžiąją dalį galios. Šie karbiuratoriai naudoja PWK tipo pagrindinius žiklerius, tačiau laisvosios eigos žikleriai yra skirti TIK CP karbiuratoriams, tad jie yra visiškai kitokie negu PWK ar PHBG/PHVA žikleriai.

PHBH karbiuratoriai yra didelio skersmens (nuo 20 iki 30 mm), naudojami dažniausiai standartiniuose 125cc dvitakčiuose motoroleriuose. Dažniausiai, kai norima tobulinti galingesnį negu 80cc mopedą, naudojamas PWK tipo karbiuratorius, tad šiam PHBH galime priskirti originalaus motorolerio karbiuratoriaus savybes.


Varikliams su dideliu potencialu rekomenduojame konkurencinio tipo karbiuratorius ( PWK , VHST ir t.t.), kurie užtikrina daug geresnį mišinio srautą į variklį. Šie karbiuratoriai dažniausiai naudojami krosiniuose motocikluose dėl jų paprasto veikimo, tačiau tobulintojai pritaiko juos ir motorolerių technikoje. Norint įsidėti šio tipo karbiuratorius būtina naudoti didesnį (PWK) kolektorių, patariama patobulinti ir savo įsiurbimo sistemą dėl lengvesnio oro patekimo. Šie karbiuratoriai itin reaguoja į temperatūrų pokyčius, tad vieną šiltą dieną jūsų mišinys gali būti idealus, o sekančią, šaltesnę dieną liesas, tad pravartu naudoti EGT sistemą arba nuosekliai tikrinti koks jūsų motorolerio karbiuratoriaus mišinys. Šie karbiuratoriai naudoja PWK tipo karbiuratoriaus žiklerius, tad jie tinka nuo daugumos krosinių motociklų ir jų yra lengva gauti. Svarbu paminėti, jog vieni PWK žikleriai turi POWER JET – tai papildomas žikleris, kuris atsukus pilnai akceleratoriaus rankena įpurškia papildomai kuro, ir dėl to ,,užsipjovus” motoroleriui jis gavęs papildomai kuro važiuoja dar geriau ir turi geresnį tepimą. Tai leidžia išnaudoti šio karbiuratoriaus potencialą iki maksimumo, tik svarbu žinoti, jog šie karbiuratoriai skirti tik lenktynėms.

Svarbu paminėti jog dauguma PHBG(tik BLACK EDITION), CP ir PWK tipo karbiuratorių turi vieno varžto priejimą prie žiklerių, tad lengva prieiti prie pagrindinių žiklerių ir juos keisti. Kas dar svarbiau – jog karbiuratoriai yra skirtingi, jie turi du varžtus. Per vidurį varžtas reguliuoja laisvuosius sūkius, o sekantis varžtas reguliuoją mišinį. Būtina žinoti, jeigu karbiuratoriaus mišinio varžtas randasi prie įsiurbimo pusės, jus reguliuojate kuro padavimą, prisukus jį mažinate(liesinate), atsukus didinate. Antraip, jeigu mišinio varžtas prie oro filtrą, jus reguliuojate oro mišinį, prisukus jį mažinate(riebinate), atsukus, didinate(liesinate).

Lapeliniai vožtūvai

Tobulinant karbiuratorių yra svarbu nepamiršti savo ,,oro tvarkymo” sistemos. Visą orą kurį įtraukia jūsų karbiuratorius sutvarko jūsų lapelinių vožtūvų (INTAKE) sistema. Jeigu naudojate standartinius lapelinius vožtuvus ir kolektorių, jis turi mažą oro angą, todėl gali stabdyti ,,įtrauktą” orą iš karbiuratoriaus, todėl pravartu naudoti kitą sistemą. Nesvarbu, ar naudosite Malossi, Polini, Stage6, Top Perfomances įsiurbimo vožtuvus, įsidėkite ir didesnės angos kolektorių, bei ištraukite ribotuvą esantį lapeliniuose vožtuvuose. Ribotuvas skirtas tik tada, kai naudojate originalaus dydžio kolektorių, jog nesigautų paviršių skirtumai ir oro tekėjimo srautas būtų tolygus. Trumpai tariant – jūsų vožtuvų paėmimo anga turi būti tolygi su kolektoriaus anga, kuo ji didesnė, tuo oro srautas geresnis. Žinoma papildomą darbą atlieka ir patys vožtuvai. Kuo plonesni lapeliai, tuo jūsų sistema geriau dirba prie aukštesnių sūkių. Karboniniai lapeliniai vožtuvai įkritę į cilindrą jo nesugadina, kadangi patobulinus atsiranda rizika, kad jie gali nulūžti, tuo tarpu standartiniai (arba Stage6 Intake Metal naudojami) stiklo pluošto lapeliniai vožtuvai įkritę į cilindrą pridarytų jums papildomos bėdos. Visais atvėjais, Malossi, MVT bei kitos įsiurbimo sistemos tik pagerins jūsų darbą, tačiau galima nieko nelaukti ir viską susirinkti patiems naudojant PWK kolektorių ir VFORCE sistemą. Kas tai?
Geriausi rinkoje ,,lepestokai” yra VFORCE.

Kaip veikia VForce lapeliniai vožtuvai?
„VForce“ veikia dviem pagrindiniais būdais.

Pirma, vožtuvų lapeliai pasiekia tokį patį oro srautą kaip ir standartiniai, nepaisant to, kad juda tik pusę atstumo. Antrasis aspektas yra tas, kad kadangi lapeliai juda tik pusę atstumo, palyginti su tradicine vožtuvų sistema, yra didesnė tikimybė, kad jie visiškai atsidarys(įtrauks tinkamai), taip pat didesnė tikimybė, kad jie užsidarys, kai jie yra „uždaryti“(uždarys sistemą).

Šių tipo lapeliniai vožtuvai niekada neužsidaro, nes jis visada juda – jei variklis dirba 8000 aps./min., lapeliai atsidarys ir užsidarys 133 kartus per vieną sekundę. Čia atsiranda dar vienas „VForce“ pranašumas – kadangi lapeliai nukeliauja tik pusę atstumo, jie paprastai tarnauja ilgiau, nes nusidėvi mažiau nei stiklo pluošto lapeliai, naudojant įprastą lapelinio vožtuvo konstrukciją.

Kokie yra VForce vožtuvų pranašumai?
VForce vožtuvų sistema padidina aukštų sūkių dalies galią, stipresnę vidutinio diapazono ir ilgesnę aukščiausios klasės galią, taip pat leidžia daugiau oro srauto, o tai galiausiai reiškia daugiau arklio galių. „VForce“ sistemoje taip pat naudojama visiškai be varžtų, o tai apsaugo nuo blogiausio scenarijaus, kai vienas atsipalaiduoja ir sukels katastrofišką variklio gedimą.

Sėkmės!

MotoBeast

2 komentarai apie “Karbiuratoriai, lapeliniai vožtūvai kokį rinktis? PWK/PHVA/CP/PHBG

  1. Sveiki turiu klausimą. Jeigu aš ant stockinės sendos uždėčiau 24 karbą, pavyktu susireguliuot ir ar važiuotų?

    1. Būtų gerokai perdidelis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *