Paskelbta Pakomentuoti

Sugedo motoroleris, ką žiūrėti? (F.A.Q.)

Manau visi esame susidūrę, kai mūsų transporto priemonė paveda. Motorolerių varikliai ir esminės problemos yra gan paprastos, tad čia bus lengvas vadovėlis nuo ko žiūrėti, ko pradėti norint tinkamai atrasti bėda, ar sutvarkyti jūsų mopedą.

Pradėkime nuo svarbiausio, jeigu mopedas nesikuria, reikėtų pradėti žiūrėti nuosekliai nuo šių dalykų:

  • Ar yra kibirkštis? Atsukite uždegimo žvakę, ją nuvalykite, atremkite į metalą, įjunkite mopedui degimą, ir prasukite variklį, jeigu žvakė skelia kibirkštį, bus galima žengti prie kito punkto

Vis gi, jeigu kibirkšties nėra, reikia žengti prie kitų dalykų:

  • Jeigu kibirkšties nėra, reiktų nuosekliai pasižiūrėti visus dalykus paeiliui, pirmas iš jų, pasikeičiam elementariausia daiktą, tai būtų uždegimo žvakė, atkreipkite dėmesį, ir nusipirkite tokią pačią kaip pas jus (motoroleriuose dedasi trumpo sriegio (pvz: BR8HS) arba ilgo sriegio (BR8ES) žvakės. Originalios ,,pypkės”(žvakių degimo antgaliai) turi specialų tvirtinimą, tad gali būti jog ant žvakės galiuko esantį antgaliuką teks nusukti jog jums tiktų.
  • Vis gi, jeigu pakeitus žvakę kibirkšties nėra, galime pasižiūrėti pyplaidį – žvakės laidą, jis turi būti puikiai įsuktas į degimo žvakės antgalį, ir į vadinama ,,babiną” – uždegimo ritę. Jeigu jis tikrai puikiai pritvirtintas, lekiame toliau :
  • Labai retais atvejais kibirkščiai turi įtaką blogai pritvirtinta ,,babina” tarmiškai vadinamas uždegimo ritė žargonas. Ji turi būti pritvirtinta prie rėmo, ir su įsuktu pyplaidžiu – degimo laidu, bei pajungtu pliusinio tipo laidu, kuris ateina iš komutatoriaus. Tačiau būna jog babinos sudega ir nuo per didelių sūkių, blogo kontakto, ar nuo bendro nusidėvėjimo, todėl neprošal pasižiūrėti ir pasibandyti kitą degimo ritę.
  • Taipogi panašų darbą atlieka ir CDI – valdymo blokas. Tai kaip motorolerio smegenys, kurios atsako už krovimą, kibirkštį ir kitus dalykus. CDI ir Degimo ritę galima tikrinti tada, kai esame užtikrinti jog apvijos ir magnetas yra nepriekaištingos būklės.
  • Kaip gi patikrinti apvijas? Jas galima patikrinti tikrinant varžas su specialiu ,,testeriu”. Motorolerio servizo knygutėje turi būti nurodyta, kokios varžos turi būti atiduodamos iš kiekvieno apvijų kontakto omais, jeigu šios reikšmės atitinka, apvijos turi būti geros, bet vis gi, tada svarbu vizualiai apsižiūrėti, ar apvijos neturi pažeidimų ar pažeistų ričių. Pravartu atkreipti dėmesį ir į holodaviklį kuris priklauso prie apvijų, jo atstumas turi būti labai plonas skardinio butelio lakštas, kad nesiliestų kartu su magnetu, bet ir nebūtų per daug nuo jo atitolęs. Realu, jog blogai pritvirtintas ar nulūžęs holodaviklis gali blogai nurodyti mopedui kada skelti kibirkštį.
  • Magnetas privalo nebūti išsidėvėjęs, jis ant savęs turi paviršutinius iškylimus, jie turi būti nenulūžę ir lygūs, jog holodaviklis duotų kontaktą skelti kibirkščiai. Iš vidaus magnetas turi savyje specialią medžiagą, ji neturi būti ištrupėjusi.
  • Degimo šplintas. Ant alkūninio veleno prie apvijų dedasi ,,šponkė” kuri atsakinga sukti magnetą aplink apvijas ir holo daviklį. Jis gali būti nulužęs, arba sutrintas į gabaliukus, ir jums kuriant varikliu magnetas nesisuka, ir automatiškai neskeliama kibirkštis. Pasitikrinkite.
  • ITIN retais atvėjais, būna motoroleris neužsiveda, arba užsiveda atbulai, tai gali būti dėl blogo minuso nuo variklio ant rėmo. Tad papildomai atveskite bet kokį laidą, nuo variklio skyriaus ir pritvirtinkite prie rėmo. Tai gali sutaupyti jums laiko 🙂

Vis gi, jeigu kibirkštis yra, tenka ieškoti priežasties kitur. Motoroleris, labai paprasta transporto priemonė, tenka tikrinti ar tai susiję su kuru problema.

Lengviausias metodas patikrinti ar tai yra karbiuratoriaus bėda yra : pasiimti švirkštą, įtraukti benzino, atsisukti žvakę, ir įpilti jo į cilindrą. Užsukite žvakę ir spirtelkite porą kartų iš kojelės. Motoroleris turi suburbti, arba užsivesti trumpam laikui. Jeigu taip nutiko, jūs turite kuro bėdą. Pažiūrime paeiliui kame tai galėtų būti bėda:

  • Jeigu motoroleris užsikuria įpurškus kuro į cilindrą, reiškia turime bėda, kuri neleidžia mums paduoti motoroleriui tinkamo kuro ir oro kiekio. Pirma žiūrėkime kranelį, stovintį bake. Ji patikrinti yra be proto lengva. Dažniausiai kuro kraneliai turi du išėjimus, vienas iš jų kurui, kitas vakuumui (dažniausiai vakuumo būna apatinis). Jeigu jūs patrauktumėte (į save) už vakuumo šlangutės, per kitą šlangutę turi bėgti kuras, jeigu taip nevyksta, matomai turite sugadinta kuro kranelį.

    Realu jog pas jus stovi ir kuro kranelis, ir kuro pompa, kuri leidžia kurui pakilti nuo bako (esančio žemiau) iki pačio karbiuratoriaus, tad realu, jeigu kuras neatvyksta iki karbiuratoriaus, kad turite defektuotą kuro siurblį.
  • Jeigu vis gi kuras ateina iki karbiuratoriaus, tačiau nieko nevyksta, kas tada? Visų pirma išimkite ir išvalykite karbiuratorių. Jums reiktų gero oro kompresoriaus, ir mažos adatos ar dratinio šepečio vielos. Vizualiai išvalę ir praputę karbiuratorių per visas angas atsukite apatinį indelį (pavaizduotą nuotraukoje raudonai) ir atsukite žiklerius pavaizduotus čia:
  • Tai yra laisvos eigos ir pagrindiniai žikleriai kurie atsakingi kurui patekti iš apatinio indelio (kuris gauna kurą iš jūsų kranelio) tiesiai į karbiuratorių, ir tada įsiurbimo sistemą. Jeigu jie užsikišę, matomai jūsų mopedas negauna kuro.
  • Vis gi, jeigu mopedas šiltas kuriasi, tačiau šaltas blogai, tai gali būti karbiuratoriaus pariebintojo ,,pacoso” problema, jog jis nesuveikia. Jį reiktų keisti, arba dėti mechaninį, kad galėtumėte pats reguliuoti ir užkurti mopedą šaltai.

Jeigu nei viena iš šitų bėdų nepadeda, žygiuojame prie sekančios dalies – kolektoriaus. Tai dalis į kurią dedasi karbiuratorius. Jeigu jis nesandariai pritvirtintas, arba yra įtrūkęs, per jį traukia orą, ir todėl mopedas nesikuria. Tas pats ir galioja lapeliniams vožtuvams esantiems po kolektoriumi, jie taipogi sandariai turi būti pritvirtinti, ir neturi matytis jokių tarpelių tarp jų metalinių lapelių. Jeigu tarpelis yra – turime nesandarumą ir mopedas tinkamai nevažiuos.

Paskutinis šiaudas – variklio riebokšliai, esantys prie alkūninio veleno. Tai jau sunkioji dalis kurią reikia pakeisti, nes per ten gali traukti jums orą ir dėl to motoroleris nesikuria.

Niekas nepadeda? Tada gali būti sugedusi variklio ,,širdutė”. Jeigu užkūrimo kojelė prasisuka lengvai, arba neprasisuka iš vis, galimai bus sugadintas variklio cilindras. Tai detalė kuri atsakinga už pagrindinę kompresiją, ir jeigu jos nėra, variklis negali sudaryti pakankamai slėgio jog vyktų sklandus variklio darbas. Jums reiktų nusiimti cilindrą ir pasižiūrėti, kas darosi viduje. Ar cilindras nėra suraižytas, ar stūmoklio žiedai nėra prilipę prie sienelių, ar cilindro tarpinės nėra suplyšusios ir laikosi viskas sandariai.

Iškilo kita individuali bėda? Parašykite komentarą, arba paskambinkite mums ir mes būtinai papildysime šį straipsnį!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *