Paskelbta Komentarų: 2

Kaip reikia daryti variklio apdirbimą „apkatkę”?

Manau visi esame susidūrę, kai senas cilindro komplektas sugęsta pakeliui važiuojant, užkaista karštą vasaros dieną arba neatlaiko dėl prasto karbiuratoriaus mišinio ar tepalo nepakankamumo.

Šiame straipsnyje pakalbėsime apie tai, kaip surinkti cilindro komplektą ir padaryti tinkamą apkatkę. Taigi, kas yra apkatkė”? Kiekvienas naujas cilindro komplektas atvyksta neapdirbtas, tik ką iš gamyklos, todėl jį įdėti į motorolerį ar motociklą bei iškarto važiuoti yra griežtai draudžiama. Kodėl? Jo materija nėra užgrūdinta ir vykstant temperatūrų pokyčiams transporto priemonė gali užgnybti žiedą ir sugadinti naują įsigytą daiktą. Tam reikia tinkamai jį sudėti, sureguliuoti ir aptarnauti savo naująjį cilindro komplektą, kad jis tinkamai važiuotų.

Įsigijus naują cilindro komplektą reikia nepatingėti ir pasikeisti adatinį guolį, kuris dedamas ant alkūninio veleno (tvirtinasi su pirštu). Juos reikia būtinai sutepti prieš dedant paprastu dvitakčio tepalu (su švirkštu šiek tiek įpilkite tepalo į adatinį guolį bei veleno didįjį adatinį guolį).

Taigi, kaip pavaizduota šioje nuotraukoje, tepame tiek viršutinį adatinį guolį, tiek apatinį, jog jie sausai nedirbtų išardžius komplekto. Prieš dedant cilindrą, sutepame cilindro sieneles, kad viskas vyktų kuo labiau suteptame kompozite.

Labai svarbu darant pirmą užkūrimą būti susitikrinus visus dalykus:

  • Ar aušinimo sistema yra nuorinta;
  • Ar įpylėte papildomai tepalo į kuro baką (jeigu jūsų motociklas/motoroleris yra dvitaktis 70cc santykis turėtų būti 1 l benzino : 25-33ml tepalo);
  • Ar užmautas ir pritvirtintas duslintuvas (su visomis tarpinėmis (per skylutes gali įtraukti šiukšles));
  • Ar uždėtas oro filtras ir tam tikrais atvejais, jeigu dedamas didesnės kubatūros cilindro komplektas ar yra padidintas žikleris bent 10% dydžiu, kad nebūtų liesas mišinys.

Susitikrinus visus šiuos išvardintus dalykus galima pirmą kartą kurti. Pirmas užkūrimas turi būti paprastas, be jokių gazavimų, jog leisti cilindrui bent šiek tiek apsidirbti. Užkūrus, patariame susižiūrėti antifryzo lygį (kadangi orinant sistemą vis tiek gali likti burbulų ir nepritraukti pakankamai skysčių).

Užgesinus leiskime cilindrui atvėsti, po 15 minučių užkurkite dar kartą ir leiskite jam papildomai padirbti apiw 5 minutes. Po pirmų 5 minučių patariame išsisukti žvakę, kad pasižiūrėti koks yra jūsų mišinys, tai gali būti aktualu darant cilindro apdirbimą, jog per liesas arba per riebus mišinys gali stipriai sutrumpinti gyvavimo laiką.

Pagal šį pavyzdį galima matyti, koks Jūsų yra mišinys. Jeigu žvakė juoda ir sausa – mišinys per liesas, jeigu žvakė yra juoda ir šlapia – mišinys per riebus. Šiais atvejais šį dalyką reikia tvarkyti, kuomet tikrinote mišinį tik užkūrus ant laisvų sūkių, visą šį darbą atliko karbiuratoriaus laisvosios (pilot) eigos žikleris. Todėl nereikia skubėti keisti, kadangi važiuojant, visą šį reikalą vėl išmaišys žikleris, kuris važiuojant atsakingas (Main Jet) ir reikės jį reguliuoti išnaujo. Taigi, jeigu mišinys per riebus, žiklerį mažiname, jeigu jis per liesas – reiktų padidinti. Sutvarkius IDLE(Pilot jet (laisvos eigos)), galima daryti pirmą išvažiavimą ir žiūrėti kas vyks su MAIN (pagrindiniu) jet.

Pirmasis išvažiavimas privalo būti kaip įmanoma švelnesnis ir neleisti motoroleriui pasirinkti aukštų sūkių. Visos žinios, jog su motoroleriu pirmi kilometrai turi būti 10 km/h ar 20 km/h reiktų pamiršti, kadangi tai yra non-sensas. Jums reikia neleisti motoroleriui pasirinkti didelių sūkių, o motorolerio darbą atlieka variatorius. Jeigu važiuojate 20 km/h su 4000 aps/min, kodėl nevažiuoti 40 km/h su 4000 ar 4500 aps/min?

Todėl jūs:

  • Gaunate geresnį aušinimą;
  • Papildomas vėjo pasipriešinimas aušina radiatorių (arba gaunate papildomai oro į ortakį);
  • Greičiau sukasi kilometražas 🙂

Greičio apribojimo šiam reikalui nėra, svarbiausia nevažiuoti dviese ir nevažiuoti dideliais apsisūkimais (rekomenduoju nevažiuoti didesniais nei 5 – 6 tūkst. aps/min. ), o stoti paaušinti pirmais pravažiavimais kas 5 kilometrus.
Pravažiavus 20-50 kilometrų sustoti ir pažiūrėti koks yra Jūsų mišinys, vėl gi, dabar didžiąją darbo dalį atliko adata ir Main jet, tad atitinkamai susireguliuoti mišinį pagal prieš tai pateiktą pavyzdį.

Kiek reikia apkatkės”(apdirbimo?)

Jeigu jūsų cilindro komplektas yra špyžinis, rekomenduojama padaryti bent 200 kilometrų ramiu būdu, jog apsidirbtų ketaus lydinio cilindras bei pats stūmoklis. Egzistuoja kito komponento aliuminio cilindro komplektai. Jiems apdirbti cilindro sąlyginai reikia labai mažai, tad užtektų ir 50 – 100 kilometrų pravažiavimo ramiai.
Po pirmų 100 (arba 200) kilometrų, galima pratinti cilindro komplektą prie didesnių sūkių ir po truputi stipriau pagazuoti, padidinti greitį.

Padarius cilindro apdirbimą, svarbiausia yra persiveržti cilindro galvutę, kadangi ji gali būti atsipalaidavus dėl temperatūros pokyčių, o tada jau pagaliau galite stipriai gazuoti ir lėkti.

Sėkmės!

MotoBeast

Papildomą informaciją galite rasti šiame vaizdo įraše:

2 komentarai apie “Kaip reikia daryti variklio apdirbimą „apkatkę”?

  1. Laba diena, Ignai.

    Labai geras straipsnis taciau man yra neaisku.
    Ar galima padaryti apkatke neuzkurus variklio o tiesiog stumdant po kiema motoroleli.

    Kvailas klausimas bet aciu….

    1. Ne, negalima. Variklis privalo važiuoti savo eiga.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *