Paskelbta

Motorolerių karbiuratoriaus ir transmisijos reguliavimas

Manau visi norime padaryti savo motorolerį galingesnį, aštresnį, bei, kad važiuotų didesniu maksimaliu greičiu. Žinoma, mums be galo svarbu, jog motoroleris išliktų patikimas kelyje, nesugestų. Tam yra skirtas transmisijos ir karbiuratoriaus reguliavimas, kadangi sureguliavus tinkamai karbiuratorių pagyvinam jį, ir prailginame variklio gyvavimo laiką.

Nuotrauka iš Rolling Wrench vaizdo klipo ,,Youtube” platformoje

Karbiuratoriaus reguliavimas:

  • Prieš reguliuojant karbiuratorių, mums reikia jog motorolerio / motociklo variklis dirbtų tinkamai, tam reguliuojame dažniausiai naudingus dalykus, pavaizduotus prieš mus. Jog įsitikinti ar mūsų karbiuratorius tinkamai dirba, mūsų mopedas neturėtų skleisti vieno iš šių požymių – turi nekaisti (tai dažnai indikuoja per liesas arba stipriai per riebus mišinys), turi ,,neburbuliuoti” (tai indikuoja dažniausiai netinkama kibirkštis, arba per riebus mišinys(arba per didelis žikleris) arba nedūsti (tai indikuoja per mažas mišinys, liesumas tam įtakos neturi)
  • Jeigu turite bent viena iš šių bėdų, pasižiūrėti kokia situacija galite ir pagal žvakių spalvą, ne tik pagal klausą. Jeigu žvakė yra juoda ir sausa, matomai pas jus bus per liesas mišinys, tačiau jeigu žvakė tampa tamsi ir šlapia, pas jus darosi riebus mišinys. Žvakė turi būti kakavos spalvos, tačiau tai dar nevisada reiškia jog turite gerą mišinį!
  • Pagal abi nuotraukas, matote kas yra atsakingas už ką. Pilot Jet – lietuviškai vadinamas kaip laisvosios eigos žikleris, atsakingas už kuro padavimą nepalietus gazo rankenos, arba paspaudus vieną ketvirtadalį akceleratoriaus rankenos.
  • Toliau, turime adatą. Adata yra atsakinga kai jūsų motoroleris važiuoja su puse ,,gazo”. T.y. kai jus ramiai važiuojate miesto keliuku, važiuojate atitraukę pusę akceleratoriaus rankenos, jūsų motoroleris turi važiuoti idealiai, neburbuliuoti, ir netrūkčioti. Dažnu atveju už tai yra atsakinga adata.
  • Turime ir pagrindinį (MAIN JET) žiklerį, kuris atsakingas kai jūsų mopedas važiuoja pilnu tempu, pilnai atitraukus gazą. Požymius pasakojome, taigi, jeigu šiais atvejais motoroleris burbuliuoja, turime per riebų mišinį, turime pamažinti žiklerį. Tačiau, jeigu mopedas dūsta, turime per liesą mišinį, turime pariebinti varžtą ir įsukti didesnį žiklerį, kol ištaisysime šią bėdą.
    Jeigu mopedas sunkiai kuriasi šaltas, tai gali būti mažo IDLE (Pilot) laisvos eigos žiklerio problema, įsukite didesnį. Jeigu jis kuriasi lengvai, tačiau iš vietos visada prastai išvažiuoja – jį reiktų mažinti. Dažnais atvejais Lietuvos klimatui 34 dydžio žikleris yra geriausias šiuo atveju. Žinoma, blogą kūrimąsi gali indikuoti ir blogas pariebintojas (pacosas).

Sužinoti ar blogas mišinys galima ne tik iš klausos, arba žvakių spalvos, tam yra specialus EGT daviklis

Šis daviklis yra skirtas matuoti išmetimo temperatūrą, ir pagal jos parodymus reguliuoti mišinį.

Nereikia šio daviklio virinti prie duslintuvo! Jį prijungus, matome temperatūrą ir – reguliuojame. Optimali temperatūra prie cilindro tvirtinimo duslintuve 650 laipsnių (spaudžiant visu akceleratoriaus gazu), jeigu temperatūra kyla aukščiau – turime perliesą mišinį. Taip galime atgaudyti kokios vis gi temperatūros mums reikia. Šiek tiek papildomos informacijos apie karbiuratoriaus reguliavimą rasite vaizdo klipe nurodytame apačioje.

Transmisijos reguliavimas:

Kai turime sureguliuotą įsiurbimo sistemą, laikas prisėsti prie transmisijos. Labai dažna problema būna, kai mopedas iš vietos išvažiuoja prastai, ir tik nuo 20-40 km/h greičio pradeda traukti, arba atvirkščiai, mopedas išvažiuoja iš vietos gerai, tačiau pajudėjus jis rėkia daugiau negu važiuoja, tam yra transmisijos reguliavimas ir skirtas.

Sankaba:

Sankabos būna įvairios, reguliuojamos ir nereguliuojamos. Pakalbėkime apie paprastą nereguliuojamą sankabą.

Norint gauti aštrumo (tarkime jūsų mopedas iš vietos bukas ir norisi padaryti jį aštresnį) mums reikia reguliuoti sankabą. Ką daryti su nereguliuojamą sankabą?
Sūkių diapazoną kuriuo išvažiuosite atsako jūsų mopedo mažosios spyruoklės, jos, priklausomai nuo kietumo, pirma užkelia apsukas, ir tik tada leidžia sankabai sukibti ir važiuoti iš vietos, todėl motoroleris taps aštresnis. Tačiau, jeigu uždėsite per kietas sankabos spyruoklytes, jūsų motoroleris daugiau rėks, negu važiuos, kadangi nesusidarys tinkamas rezonansas ir nebus gero efekto važiuojant. Todėl labai svarbu atgauti balansą šioje vietoje.

Sankabos (Variatoriaus) didžioji spyruoklė. Ji didelio darbo nesudaro važiuojant iš vietos, tačiau, kai įsibėgėjate, važiuojate 30, atleidžiate akceleratorių ir vėl jį spaudžiate, šį darbą atlieka būtent ji. Ši spyruoklė leidžia motoroleriui likti savo apsukų diapazone, arba jį kilstelti kai važiuojate mopedu jau pajudėjus iš vietos, todėl paspaudus staigiai ,,gazą” jūsų motoroleris nestovės tam pačiame sūkių diapazone, o pradės juos kelti ir šauti į priekį.

Pridedame Malossi spyruoklyčių grafiką, kuris rodo, kokios spyruoklės sukelia kokius apsisukimus per minutę išvažiuojant iš vietos. Kuo rimtesnis jūsų variklio surinkimas, tuo kietesnių spyruoklių reikia.
Dėmesio, nepersistenkite su sankabos spyruoklytėmis, kadangi daugumai mūsų vairuojamiems motoroleriams užtenka geltonų / žalių spyruoklyčių. Jeigu turite galingesni negu LOW END klasės rinkinį, tada pravartu įsidėti kietesnes, tačiau tik labai retais atvėjais jų tokių reikia.

Žinoma būna pirkti dar ir reguliuojamų sankabų, ten keisti sankabos spyruoklytes ne visados reikia. Jose būna varžtas, kuris leidžia vienodai įtempti visas sankabos spyruokles, todėl galite patys reguliuoti kokiais sūkiais mopedas turi važiuoti.

Variatorius:

Motorolerio variatorius, diržas ir svareliai su poveržle (šaibute) daro didelį darbą čia. Svarbiausia, jog kai reguliuojate transmisiją jūsų variatoriaus sistema nebūtų sugadinta ,,ilgapirščių”. T.y. visi bendeksai, poveržlės (išskyrus ribotuvus) turi būti likę, jog atstumai išliktų tokie patys, ir neleistų diržui stovėti kreivai. Taipogi, poveržlė kuri tvirtinasi priešais variatoriaus lėkštutę yra būtina, kadangi be jos diržas bus blogai užspaudžiamas ir motoroleris prastai važiuos iš vietos.

Čia didelį darbą atlieką pats variatorius ( jeigu jis yra sportinis ( labiau išgaubtas )) ir jo svareliai.
Jeigu svareliai yra per lengvi, jūsų mopedas per daug rėks, negu važiuos, o jeigu per sunkūs, bus uždusęs ir nevažiuos, todėl reikia individualiai sureguliuoti, kad jaustumėte geriausia važiavimo efektą. Žinoma, reikia nepamiršti, jog sureguliavus variatorių, gali pakisti sankabos parametrai, todėl reikės juos atitaikyti atitinkamai pagal svarelių svorį, kad gautumėte maksimalujį efektą.